Vincent van gogh

Det är en ny dag i dag  och det tycker jag är skönt.I dag hade vi bild i  skolan och jag rita av: Vincent  van gogh
Vincent van gogh   var en känd  konstnär och  föddes 1853  den  30 mars och  dog 29 juli 1890.
En  av hans målning hete stjärne natt den  gjorde  han 1889.

och  Vincent van gogh  begick  självmord och  är begravd i Auvers-Sur-Oise.
År 1888  drabbades Vincent van gogh av ett  psykiskt sammanbrott och skar av en bit av hans vänstra öra lite senare fick han komma till ett  sinnessjukus
och Vincent van gogh begick självmord och  är begravd i Auvers-Sur-oise.
Det är det jag  vet om Vincent van gogh.
jag är inte så bra på måla men tareda  på saker t.x.e om Vincent van gogh.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Moa ljug inte du äger på att måla!

2009-12-18 @ 09:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0